GAIA-24. Opera del Mondo

GAIA-24. Opera del Mondo пʼятниця 10 травня 18:00

10 травня
пʼятниця, 18:00
Жовтневий палац
м. Київ, Алея Героїв Небесної Сотні, 1
200-3500 грн
Купити квиток
До події залишилося:
22 дні
20 годин
35 хвилин
Прем’єра опери Романа Григоріва та Іллі Разумейка 18+ Коли земля дарує щедрий урожай — треба чекати на велику війну. Коли висихають моря, річки змінюють свої річища, а ліси стають непридатними до життя через радіацію — імперія скоро впаде. Коли наступає кінець світу — земля та небо зливаються в єдине ціле. Так Гайя, Гея, Терра, Мага, Мати Гайя промовляє до нас. Богиня землі та партеногенетична матір всесвіту — Гайя породила Мнемосіну — богиню памʼяті. Мнемосіна народила девʼять муз. “Прекрасноголоса” муза Калліопа народила Орфея. Так ми опинилися в музеї та на сцені оперного театру. Коли стоїш тут, поміж променями театральних ліхтарів та відеопроєкцій, чи можливо ще почути, що Гайя промовляє? Співай для матері-землі! Танцюй для матері-землі! Готуй своє тіло для матері-землі! 24, 13, 8, 3, 2, 1, 0 - час спливає. ACT I Songs of Mother Earth ACT II Cabaret Metastasis ACT III Dance for Mother Earth Передісторія: 9 жовтня 2022 року в Парижі помер філософ та антрополог, активний популяризатор теорії “Гайї”, Бруно Латур. Його останній опублікований текст присвячений війні Росії проти України. Цю війну він порівнює із війною людства проти природи та нашої планети, згадуючи “Царя Едіпа” Софокла, та говорячи про “Europe in interregnum” - Європу в часи Міжцарів‘я. 6 червня 2023 року російська армія підірвала дамбу Каховського водосховища, вчинивши черговий воєнний злочин та акт екоциду. Через тиждень 18 мільярдів кубічних метрів води витекли в Чорне море. Каховське море, а разом з ним і пейзажі опери Чорнобильдорф, перестали існувати. Колишнє дно водосховища перетворилося на новий мінливий ландшафт, розташований на лінії зіткнення російсько-української війни. Після пересихання Аральського озера, та катастрофи на Чорнобильській АЕС, підрив Каховської дамби став одним із найбільш помітних екологічних злочинів, що вчинили російські колонізаторські режими. Разом з тим, як і регенерація Чорнобильського лісу, 2000 квадратних кілометрів Дніпровського ґрунту, звільнені від сімдесятирічного полону штучної водойми, поступово повертаються до свого природного стану. Що можна побачити зараз з високих дніпровських круч правого берега, спостерігаючи одночасно театр війни, що палає, та регенерацію козацької амазонії? Повільну перемогу природи, швидку поразку людини. P.S. Відео матеріали для опери Гайя були створені в жовтні 2023 року на південному та східному узбережжі острова Хортиця. Музика, лібрето, режисура, драматургія, сценографія: Роман Григорів, Ілля Разумейко Продюсери: Ольга Дятел та Володимир Бурковець (proto produkciia) Художниця: Катерина Маркуш Оператор-постановник: Денис Мельник Звукорежисер запису: Андрій Нідзельський Консультантка з традиційних танців: Олена Дудка Артистки та артисти: Марічка Штирбулова Юлія Вітранюк Софія Павліченко Катерина Гордієнко Катерина Бишева Кароліна Музиченко Аліса Кузнецова Олександр Чишій Данило Зубков Айк Єгіян Ілля Разумейко Артисти та артистки на відео: Євген Баль Назгуль Шукаєва Катерина Гордієнко Марічка Штирбулова Організація: - OPERA APERTA - Proto Produkciia - PORTO FRANKO Партнери: - Національна спілка композиторів України - Національний заповідник “Хортиця” Фінансова підтримка: -Народ України: люди, які купляють квитки — ви наша найважливіша фінансова підтримка -Етап дослідження та експедицій підтримано Стабілізаційним фондом культури та освіти 2023 Федерального міністерства закордонних справ Німеччини та Goethe-Institut. goethe.de -Проєкт “GAIA-24. Opera del Mondo” підтримано в рамках програми (re)connection UA 2023/24, що реалізується ГО “Музей сучасного мистецтва” та Ukrainian Emergency Art Fund (UEAF) у партнерстві з UNESCO і фінансується через Надзвичайний фонд спадщини UNESCO та ініціативу UNESCO-Ашберг для митців та культурних професіоналів. Програма (re)connection UA 2023/24 спрямована на відновлення зв’язків між митцями та їх аудиторіями, підтримку художників/иць як áкторів у збереженні культурної ідентичності України, втілення нових підходів до культури пам’яті, посилення стійкості та адаптивності інституцій, громад, митців до викликів воєнного часу. Ідеї та думки, висловлені в описі, належать митцям та керівникам проєкту; вони не обов'язково збігаються з позицією ЮНЕСКО.
Попереднє замовлення