Витонченим музичним анекдотом називають оперу «Директор театру» В-А. Моцарта, яка була написана у 1786 році на замовлення короля Йозефа ІІ з Габсбург-Лотарингської династії.
На честь візиту свого політичного партнера кайзер Австрії Йозеф ІІ, монарх просвітницького абсолютизму, влаштував театральний конкурс між двома композиторами — Моцартом та Сальєрі. Він хотів пересвідчитись, що ж краще: італійські комічні опери, або зінгшпілі німців? Переміг Сальєрі, на той час більш популярний композитор і його комічна опера на італійське лібрето «Спочатку музика, потім слово». Але з часом його твір вже не мав такого визнання, як зінгшпіль Моцарта «Директор театру», на лібрето австрійського драматурга Готліба Штефані, що залишається популярним і донині.
Сюжет опери присвячувалися темі закулісся. Дві примадонни театру вимагають особистих преференцій та більших гонорарів від свого директора театру, а той, погрожуючи відмінити виставу, закликає всіх опікуватися лише високим мистецтвом.
В структурі німецької комічної опери зінгшпіль чергуються вокальні арії та розмовні діалоги, а в постановці «Театр у кишені, або Всі ролі зайняті» молодого режисера Максима Булгакова чергуються і самі комічні опери Моцарта.
Директор театру і його помічник буф підбирають трупу на ролі зінгшпіля «Бастьєн і Бастьєнна», яку вони всі разом і зіграють на сцені театру у театрі! Це буде неперевершено ніжна, пасторальна музична історія про двох закоханих, юну пастушку Бастьєнну та її коханого Бастьєна, щастю яких прагне зашкодити, насправді ж допомагає чаклун Колас.
Одноактна опера-зінгшпіль «Бастьєн і Бастьєнна» була написана Моцартом, коли йому було тільки 12, а поставлена на великій сцені — лише через сто років після смерті композитора, у 1890 році в Берліні.
Режисер вистави, один із переможців конкурсу «MusicalArt Project», Максим Булгаков сміливо поєднує одноактівки у доволі складний сюжет опери-зінгшпіль «Театр у кишені, або Всі ролі зайняті». Він зображує ліричних героїв вигадливо і несподівано, імпресивно торкаючись актуальних питань впливу влади, грошей на почуття і вчинки людей. «Якщо відчувається фальш у словах, то шукати правди варто в діях!» — стверджує Максим Булгаков.
Постановча група:
Режисер-постановник, балетмейстер-постановник –
Диригент-постановник – Сергій Нестерук
Художник-постановник – Ольга Левченко
Світлове оформлення – Руслан Долинич
Звукорежисер – Надія Сідорова
Помічники режисера – Олена Ісаєва, Ольга Жмура, Максим Козолуп
Концертмейстери – Любов Тітаренко, Єлизавета Хляпова, Зоя Володарська, Наталія Коломієць
Дійові особи та виконавці:
ФРАНК ЗЮСМАЄР, КОЛАС — | н. а. України Сергій Бондаренко, Валентин Котенко |
БУФФ, ТАРГАН — | Анатолій Супрун, Дмитро Шарабурін |
ЕЙЛЕР, ТАРГАН — | Дмитро Вівчарюк, Кирило Басковський |
МАДАМ ГЕРЦ, БАСТІЄННА — | з. а. України Галина Грегорчак-Одринська, Тетяна Журавель, Олена Арбузова |
МАДЕМУАЗЕЛЬ ЗІЛЬБЕРКЛАНГ, БАСТІЄННА — | з. а. України Галина Грегорчак-Одринська, з. а. України Ірина Беспалова-Примак, Яна Татарова |
ФОГЕЛЬЗАНГ, БАСТІЄН- | Володимир Одринський, Анатолій Погребний |
МАДАМ ФОГЕЛЬЗАНГ, ТАРГАН — | Оксана Мірсон, Соломія Приймак, Тетяна Дідух |
ТАРГАНИ — | артисти балету |